trejbalik455 píše:Co říkáte na návrh? Podle mě to, že po současných trasách budou jezdit spoje častěji, městu neuleví. Nedokážu si představit, že bych jel přes půlku města 30 minut, a ještě k tomu šel velkou část pěšky. Zastávky by měli pokrývat všechny části města a jízda by měla být co nejpřímější a měl by existovat přestupní bod, pokud možno někde ve středu města. Před nějakým časem, jsem ve volné chvíli vytvořil jakýsi návrh rozložení linek a vzhledem k husté aglomeraci jsem do návrhu zařadil také sousední města, která na Litoměřice téměř navazují. A nic není ihned ideální, proto s odstupem času zjišťuji, že jsem opomenul zařadit oblast Miřejovic, které jsou již díky nové výstavbě téměř součástí Litoměřic. Jinak jsem pracoval s představou, že většina linek by vedla přes ulici Na Valech a zastávku U pošty, kde by vznikaly přestupní vazby ze všech směrů.
http://www.e-litomerice.cz/zpravy/litom ... vozovatele
To schema je velmi zajímavé. Teď je otázka, do jaké míry ze strany města realizovatelné. Taky jsem si představoval v podstatě nejfrekventovanější zastávku "u pošty" jako přestupní pro všechny linky MHD, aby si každý cestující mohl vybrat tu ideální a nejkratší variantu dostat se do cílové zastávky.
Osobně si též myslím, že platit celkem šílené peníze společnosti za provoz MHD (a upřímně, ne zcela dle představ), bylo by možná rozumnější provozovat MHD prostřednictvím Technických služeb města (tak jako v řadě jiných měst) a hlavně výtěžek by šel TSM, potažmo městu. Takhle město platí a nic z toho.... Samozřejmě se můžu mýlit, nejsem v těchto věcech nikterak zběhlý a je to jenom můj naprosto laický názor na tuto věc.
Petr Panaš píše:Provoz ze strany TSM je nereálný. Musely by se koupit autobusy (+ mít nějaký náhradní pro případ poruchy, údržby, atd.) a řidiče opět vč. možnosti zástupu. Provozování MHD je nyní stejně ztrátové a město tuto ztrátu platí. Výběr za jízdné není nijak významný. Možná do budoucna zapřemýšlet, zda nejít cestou Strakonic a nemít MHD zdarma. Uvidíme, jak to dopadne tam. http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... se-kritici
laik píše:Pozitivní návrh k jednání. Schéma MHD naplňující smysl předmětné přepravy. Obsluhované území a počet linek je možné přizpůsobit poptávce a penězům. Zachovat stávající vedení linek B a D je nesmysl a to z toho důvodu, že to je jízda okružní a časově zcela neopodstatněná. Je škoda, že to odpovědní doposud nechápou.
ronyk píše:Můžete mi sdělit jak jste došli na průměrnou cenu 18 Kč ?
Pavel 007 píše:Pamatuji si velice dobře, jak bývavaly linky B a D vedeny dříve (mám ještě schované jř kdyby si už někdo nevzpomněl) s přestupní zastávkou "u závor" v Masarykově ulici (u tzv.Lidušky). Podle mně bylo tohle řešení lepší. Mělo to však smysl jen pár měsíců od zavedení, kdy se autobusy B a D křižovaly právě na této zastávce, tzn. že přestup byl reálný (tedy pokud při zpoždění na sebe ty spoje dejme tomu minutu čekaly, což tedy většinou bohužel nečekaly). Pak se upravil jízdní řád linky D tak, že už se autobusy na této zastávce nepotkávaly, což v podstatě úplně ztratilo smysl MHD s přestupní zastávkou. Navíc tenkrát bohužel nebylo možné s jednou jízdenkou přestoupit z "Béčka" na "Déčko" či opačně a cestující si při přestupu musel koupit novou jízdenku. Ale vedení tras tímto způsobem bylo, myslím si, určitě lepší - jen se to bohužel nikdy nedotáhlo do konce....
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků