Adson z Melku píše:upřímně, vidím za tím snahu o dodržování zákona ...
ZÁKON O PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
§ 27
(1) Řidič nesmí zastavit a stát
d) na křižovatce a ve vzdálenosti kratší než 5 m před hranicí křižovatky a 5 m za ní; tento zákaz neplatí v obci na křižovatce tvaru "T" na protější straně vyúsťující pozemní komunikace,
toť vše, jestli je křižovatka přehledná nebo není je absolutně mimo mísu ...
Najděte mi 3 křižovatky v hustě obydlené části litoměřic, kde toto platí - ideální stav je jedna věc, ale druhou věcí je obslužnost obyvatel. Město v tomto prostě nezvládá. Neexistuje koncepce a v propojení s částečnou leností a ignorancí obyvatel je to už krizová situace.
Pane Urbánku - o "záchytných" parkovacích domech se toho v LTM napovídalo už opravdu hodně. To ovšem není řešení. Pokud zrealizujete parkovací dům pro každé sídliště, pak vám tam stejně lidé parkovat nebudou, protože se jim prostě nechce tahat s nákupy 200 a více metrů. Řešení je přitom prosté, leč nepopulární - důsledná kontrola a odtahování vraků stojících na sídlištích a výstavba parkovišť na úkor travnatých ploch - sídliště nejsou určena k rekreaci, ale k životu. A k životu v 21. století neodmyslitelně patří auto a velmi často víc jak jedno. Asi nejméně konfliktním systémem by bylo vydláždění nových parkovišť zatravňovacími dlaždicemi - zejména díky odvodnění plochy a udržení "přírodního" charakteru plochy.