Pokratické závory blikající

Pokratické závory blikající

Příspěvekod Llukas007 » 07 úno 2018 07:18

Dnes ráno jsem byl naprosto šokován drzostí některých řidičů. Výstražné zařízení bliká již delší dobu a řidiči jezdí jako by se nic nedělo. Dokonce přidají a větší rychlostí se snaží již blikající přejezd proletět. Viděl jsem minimálně tři. O chodcích nerespektující zákaz vstupu nemluvě. Myslím, že větší zájem o toto místo ze strany městské či státní policie je více než namístě.
Llukas007
 
Příspěvky: 764
Registrován: 27 zář 2010 18:02

Re: Pokratické závory blikající

Příspěvekod Llukas007 » 06 kvě 2019 19:51

Dobrej nápad. Uzavřít přejezd a nikde nikdo kdo by něco dělal :) :lol:
Llukas007
 
Příspěvky: 764
Registrován: 27 zář 2010 18:02

Re: Pokratické závory blikající

Příspěvekod erteple » 13 srp 2020 08:23

Opravdu hrůza, že? Řidiči nechtějí čekat patnáct minut, protože ajzeboňáci jsou líní spouštět a zvedat závory opravdu před projetím vlaku a tak se klidně stává, že čekáte X minut než zastaví vlak v Cihelně, dojede na horní nádraží, tam lidi nastoupí, vystoupí, pokecají si fírové a vlak se rozjede opačným směrem... Kdo by tam raději nestál, když se závory spouštějí "jen" dvě minuty před projetím vlaku? A nebo když se zvednou závory a pak ta světla ještě blikají asi půl minuty - kdo by byl tak troufalý a nerespektoval vlastní život, že by to projel / prošel? Rovnou zavírat, že? Pro vlastní dobro...
erteple
 
Příspěvky: 6
Registrován: 24 led 2020 14:34

Re: Pokratické závory blikající

Příspěvekod trejbalik455 » 29 srp 2020 20:35

Dovolte abych na to reagoval, jsem z oboru. Přejezdy jsou ve většině případů již ovládány jízdou vlaku. Doba potřebná k zavření přejezdu je u každého přejezdu počítána individuálně. Pokusím se stručně rozvést. Když vlak vjede do přibližovacího úseku, tak se spouští aktivace přejezdu (tzv. předzváněcí doba). Délka přibližovacího úseku záleží na mnoha faktorech. Patří sem například traťová rychlost, počet traťových kolejí, doba potřebná pro bezpečný přejezd vozidel respektive přechod chodců (a to i těch pomalých - např. seniorů). Neberou se v potaz zastávky, které jsou v tomto úseku, jelikož přibližovací úsek je společný pro všechna kolejová vozidla tzn. i pro ty, která na zastávkách nezastavují.
V Litoměřicích je to navíc složitější, jelikož se přejezd nachází v obvodu stanice a jízdní řád je takový, že přijede vlak od Lovosic a ihned jede vlak jiného dopravce opačným směrem. Na horním nádraží jsou navíc návěstidla závislá na přejezdech (tzn. že dokud nebudou závory dole, vlaku se nerozsvítí zelená do Lovosic).
Samozřejmě by bylo možné po projetí vlaku od Lovosic zvednout závory, nicméně o několik sekund později by byla spuštěna opět signalizace a následovala by další předzváněcí doba. V aktuální situaci je proto nejvhodnější, když přejezd zůstane zavřený po celou tuto dobu, ačkoliv se to může zdát pro veřejnost jako věčnost. Řešením by bylo, kdyby byl jízdní řád upraven tak, aby nedocházelo k příjezdu a následnému odjezdu, ale jelikož se jedná o vlaky, které jsou přípojem pro dálkové vlaky v Lovosicích, moc možností úprav nelze vymyslet.

Jakub Trejbal
trejbalik455
 
Příspěvky: 48
Registrován: 29 zář 2014 21:24
Bydliště: Kocanda

Re: Pokratické závory blikající

Příspěvekod vakovlk » 16 zář 2020 07:58

Dnes jsem tam opět viděl projíždět autobus na červenou (7:35).
vakovlk
 
Příspěvky: 1
Registrován: 16 zář 2020 07:53

Re: Pokratické závory blikající

Příspěvekod laik » 08 kvě 2023 07:18

Dovoluji si požádat odpovědné o vysvětlení, zda je možné provádět výměnu železničního zabezpečovacího zařízení za plného provozu. Zcela akceptuji vynucené opravy v důsledku nefunkčnosti zařízení. Na straně druhé odmítám povolovat práce plánované za plného provozu. Drážní vozidla dle příslušných předpisů projíždějí pomalou rychlostí při používání zvukové výstrahy velké intenzity bez ohledu na denní a noční dobu. V praxi to znamená zatěžování životního prostředí vlivem zvýšeném koncentrace výfukových plynů, zcela nekontrolované hlukové zátěže bez ohledu na obyvatele dotčeného území. Přes skutečnost, že plně podporuji konečný efekt pro zvýšení bezpečnosti železniční, silniční i pěší dopravy, postup prací a načasování není optimální. Pro doplnění uvádím, že samotné práce byly zahájeny téměř týden před vydaným povolením, na straně druhé patrně koncové uvedení do provozu se protáhne do doby povolených prací tj. 12.5.2023.Obdobně je na stole otázka, zda práce na takovém dopravním uzlu nebylo možné provádět v době výluky železniční dopravy. Vysvětlení, že zařízení bylo v havarijním stavu nemůže obstát za situace, kdy bylo do poslední chvíle provozu a zcela funkční.

Poznámka : 4-5.5.2023 bylo nově budované zařízení opakovaně v omezeném čase zkušebně v provozu za velké účasti pracovníků správy železnic, kde počet služebních vozidel uvedené organizace byl nadneseně shodný s počtem pracovníků. Vše nasvedčovalo blízkému zprovoznění zařízení. To se bohužel nestalo. 6-8.5. se nepracuje. Drážní vozidla naopak neustále brzdí, rozjíždějí se, houkají a spotřebovájí zbytečné palivo.
laik
 
Příspěvky: 90
Registrován: 03 dub 2015 14:42

Re: Pokratické závory blikající

Příspěvekod laik » 10 kvě 2023 18:48

Podařilo co jsem kritizoval. Závory jsou funkční, časové intervaly nepoměrně kratší proti starému zařízení, závorové uzávěry v novém provedení chránící silnici i přechody pro chodce vkusné a funkční. Umístění návěstí pro řidiče a chodce optimální patrné ze všech směrů. Pokud se podaří dodělat další dílčí úpravy tj. obnovit kvalitní oplocení ve všech směrech přejezdu, ošetření vozovky po výkopových pracech, možná výměna již opotřebeného obložení přejezdu a přechodů a celkové nivelity přejezdu bude se jednat o velice zdařilé dílo. Zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy v uvedeném složitém dopravním uzlu je zcela patrné. Dovoluji si poděkovat všem zainteresovaným na všech úrovních.
laik
 
Příspěvky: 90
Registrován: 03 dub 2015 14:42

Re: Pokratické závory blikající

Příspěvekod laik » 07 říj 2023 17:19

Pokratické závory, počáteční hodnocení bylo předčasné. Vše se vrací do starých kolejí, opětovné fronty vozidel ze všech směrů, narušování jízdních řádů MHD a linkových autobusů, nespokojení řidiči a chodci. Jak je možné, že zařízení doposud fungovalo v rámci možností velmi dobře a nyní došlo ke změně. Proč uvedenou situaci neřeší odpovědní. Žádám odbor dopravy a odbor životního prostředí prostřední města Litoměřic vyvolání jednání na úrovní Správy železnic za účelem nápravy stavu. Není možné stát ve frontách a ztrácet čas chybnou funkčností zařízení, které po nákladné rekonstrukci teměř optimálně fungovalo. Žádám vedení města o podporu při řešení situace. Jedná se o nejvíce frekventovaný železniční přejezd na uzemí města. Prosím členy komise dopravy o rychlé projednání současného stavu a návrh řešení situace. Není přece možné stát u zavřených závor po projetí vlaku a vyčkávat na situaci, kdy cestující v opačném směru ve stanice začínají nastupovat do vlaku. Při hodnocení současného stavu domnívám, že situaci ovlivňuje lidský činitel při řízení provozu na trati bez zpětné vazby na způsobující problémy u ostatních druhů doprav, nikoliv chyba technického zařízení. Další doplnění zařízení o světelně zvýrazněné závorové uzávěry hodnotím pozitivně. Přes skutečnost, že vnímám současný útlum zdejšího fóra poprosím administrátora o přeposlání zprávy vedení města vhodnou formou dle možností. Děkuji.
laik
 
Příspěvky: 90
Registrován: 03 dub 2015 14:42

Re: Pokratické závory blikající

Příspěvekod Vladislav Liška » 09 říj 2023 13:15

Díky, předám a dám vědět. Půjdu se tam podívat, žil jsem v domění, že se to opravdu zlepšilo.
Vladislav Liška
Uživatelský avatar
Vladislav Liška
Ověřený uživatel
 
Příspěvky: 1004
Registrován: 21 kvě 2010 09:48
Bydliště: Litoměřice

Re: Pokratické závory blikající

Příspěvekod laik » 09 říj 2023 17:48

Díky za reakci a případnou podporu. Funkčnost zařízení se po rekonstrukci kvalitativně posunula do téměř optimálního stavu.V současné době naopak zařízení pracuje neadekvátně ve vztahu k předchozímu situaci. Pro upřesnění popíšu stávající stav:
Po průjezdu vlakové soupravy ve směru od Lovosic zůstává přejezd nepravidelně nadále uzavřen do doby průjezdu vlakové soupravy ve směru opačném tj. z Litoměřic do Lovosic. Časová prodleva mezi uzavřením a obnovením provozu je nepravidelná. Vzhledem ke skutečnost, že obdobně uzavření a otevření přejezdu je shodně nepravidelné důvodně se domnívám, že do způsobu a délky doby uzavření přejezdu vstupuje lidský faktor. Uvedený způsob ovládání na straně druhé není schopen vyhodnotit aktuální dopravní situaci v uvedeném místě a tím navazující problémy v dopravě u ostatních druhů doprav. Zejména kritická situace je v dopravních špičkách, kde kolony vozidel končí již u finančního úřadu a v opačném směru komplikují a blokují dopravu ve směrech Revoluční-Plešivecká-Masarykova návazně na ulice Štursova a Teplická. Ve shodě s tím, dochazí k vysoké emisní zátěži v uvedené oblasti, kde se pohybuje množství chodců obdobně jako dětí navštěvujících přilehlé školy - ZŠ Havlíčkova, ZU Masarykova ulice. Cílem mé zprávy není kritika z pohledu negace uvedené rekonstrukce, ale snaha po dosažní optimálního provozního stavu zařízení zejména za situce, kdy předchozí fukčnost zařízení potvrdila kvalitní provozuchopnost. Zde připomenu, že se přejezd pravidelně uzavíral a otevíral před průjezdem a po průjezdu vlaku z obou směrů vyjma zcela ojedinělých případů /malých jednotek za 24 hodin/. Jsem přesvědčen, že oslovené orgány a vedení města mají relevatní váhu k vyvolání jednání a nalezení způsobu vyhovujícího řešení jak pro provozovatele dráhy tak obyvatele dotčeného území.
laik
 
Příspěvky: 90
Registrován: 03 dub 2015 14:42


Zpět na Doprava a komunikace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron