od Vladislav Liška » 25 říj 2018 07:44
Z mého pohledu to je dost málo. Ve veži je asi pět kol, které tam jsou nonstop od začátku, asi aby to nevypadlo, že to je prázdné.
Pokud budu počítat 11 kol denní průměr, k tomu přidám pořizovací náklady 14,1 milionu, životnost věže dejme tomu 20 let, náklady na údržbu a servis 15 procent pořizovací ceny a naopak odeberu 5 korun za den na jedno kolo, které se vrátí na poplatku, tak mi vychází, že na každé uložené kolo město doplácí 197 korun denně.
Ano, dá se říct, že časem by využívanost mohla stoupnout, ale na druhou stranu, přes podzimní plískanice, studenou zimu a mokré jaro bude využitelnost nula, takže roční průměr pravděpodobně ještě citelně klesne.
Chápu, že ne vše se dá poměřovat nějakou ekonomickou efektivitou, ale kdyby se tam udělaly klasické zamykací stojany v řadě dejme tomu pro 50 kol, tak nás to stojí maximálně půl milionu, i s dobíjecí stanicí pro elektrokola a zamykacíma skříňkama. Bude to méně hyzdit okolí a za zbytek peněz tam klidně mohl být třeba stánek pro infocentrum i s jedním pracovníkem a jeho platem.
Vladislav Liška