MHD Litoměřice

Re: MHD Litoměřice

Příspěvekod Petr Panaš » 08 lis 2017 22:45

Pozvánka na akci radnice k dopravě:
21. listopadu od 17 hodin
Hrad Litoměřice, Tyršovo náměstí 68
Bydlíte v Litoměřicích nebo do nich jezdíte? Chcete změnit dopravní situaci ve městě?
Přijďte nám říct, co považujete za největší dopravní problémy. Přijďte diskutovat s experty o tom, jak je společně vyřešit.
Podílejte se svými návrhy na zlepšení MHD, parkování, cyklostezek či budoucnosti elektromobility.
Přílohy
Plakat_KS_doprava_PUMM_171121.jpg
Petr Panaš
Ověřený uživatel
 
Příspěvky: 1104
Registrován: 21 kvě 2010 12:58

Re: MHD Litoměřice

Příspěvekod trejbalik455 » 08 led 2018 13:59

Co říkáte na návrh? Podle mě to, že po současných trasách budou jezdit spoje častěji, městu neuleví. Nedokážu si představit, že bych jel přes půlku města 30 minut, a ještě k tomu šel velkou část pěšky. Zastávky by měli pokrývat všechny části města a jízda by měla být co nejpřímější a měl by existovat přestupní bod, pokud možno někde ve středu města. Před nějakým časem, jsem ve volné chvíli vytvořil jakýsi návrh rozložení linek a vzhledem k husté aglomeraci jsem do návrhu zařadil také sousední města, která na Litoměřice téměř navazují. A nic není ihned ideální, proto s odstupem času zjišťuji, že jsem opomenul zařadit oblast Miřejovic, které jsou již díky nové výstavbě téměř součástí Litoměřic. Jinak jsem pracoval s představou, že většina linek by vedla přes ulici Na Valech a zastávku U pošty, kde by vznikaly přestupní vazby ze všech směrů.

http://www.e-litomerice.cz/zpravy/litom ... vozovatele
Přílohy
schéma MHD.png
trejbalik455
 
Příspěvky: 48
Registrován: 29 zář 2014 21:24
Bydliště: Kocanda

Re: MHD Litoměřice

Příspěvekod Pavel 007 » 08 led 2018 18:58

trejbalik455 píše:Co říkáte na návrh? Podle mě to, že po současných trasách budou jezdit spoje častěji, městu neuleví. Nedokážu si představit, že bych jel přes půlku města 30 minut, a ještě k tomu šel velkou část pěšky. Zastávky by měli pokrývat všechny části města a jízda by měla být co nejpřímější a měl by existovat přestupní bod, pokud možno někde ve středu města. Před nějakým časem, jsem ve volné chvíli vytvořil jakýsi návrh rozložení linek a vzhledem k husté aglomeraci jsem do návrhu zařadil také sousední města, která na Litoměřice téměř navazují. A nic není ihned ideální, proto s odstupem času zjišťuji, že jsem opomenul zařadit oblast Miřejovic, které jsou již díky nové výstavbě téměř součástí Litoměřic. Jinak jsem pracoval s představou, že většina linek by vedla přes ulici Na Valech a zastávku U pošty, kde by vznikaly přestupní vazby ze všech směrů.

http://www.e-litomerice.cz/zpravy/litom ... vozovatele

To schema je velmi zajímavé. Teď je otázka, do jaké míry ze strany města realizovatelné. Taky jsem si představoval v podstatě nejfrekventovanější zastávku "u pošty" jako přestupní pro všechny linky MHD, aby si každý cestující mohl vybrat tu ideální a nejkratší variantu dostat se do cílové zastávky.
Osobně si též myslím, že platit celkem šílené peníze společnosti za provoz MHD (a upřímně, ne zcela dle představ), bylo by možná rozumnější provozovat MHD prostřednictvím Technických služeb města (tak jako v řadě jiných měst) a hlavně výtěžek by šel TSM, potažmo městu. Takhle město platí a nic z toho.... Samozřejmě se můžu mýlit, nejsem v těchto věcech nikterak zběhlý a je to jenom můj naprosto laický názor na tuto věc.
Pavel 007
 
Příspěvky: 45
Registrován: 22 bře 2016 20:41

Re: MHD Litoměřice

Příspěvekod Petr Panaš » 08 led 2018 19:40

Provoz ze strany TSM je nereálný. Musely by se koupit autobusy (+ mít nějaký náhradní pro případ poruchy, údržby, atd.) a řidiče opět vč. možnosti zástupu. Provozování MHD je nyní stejně ztrátové a město tuto ztrátu platí. Výběr za jízdné není nijak významný. Možná do budoucna zapřemýšlet, zda nejít cestou Strakonic a nemít MHD zdarma. Uvidíme, jak to dopadne tam. http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... se-kritici
Petr Panaš
Ověřený uživatel
 
Příspěvky: 1104
Registrován: 21 kvě 2010 12:58

Re: MHD Litoměřice

Příspěvekod trejbalik455 » 08 led 2018 20:18

To schema je velmi zajímavé. Teď je otázka, do jaké míry ze strany města realizovatelné. Taky jsem si představoval v podstatě nejfrekventovanější zastávku "u pošty" jako přestupní pro všechny linky MHD, aby si každý cestující mohl vybrat tu ideální a nejkratší variantu dostat se do cílové zastávky.
Osobně si též myslím, že platit celkem šílené peníze společnosti za provoz MHD (a upřímně, ne zcela dle představ), bylo by možná rozumnější provozovat MHD prostřednictvím Technických služeb města (tak jako v řadě jiných měst) a hlavně výtěžek by šel TSM, potažmo městu. Takhle město platí a nic z toho.... Samozřejmě se můžu mýlit, nejsem v těchto věcech nikterak zběhlý a je to jenom můj naprosto laický názor na tuto věc.


V tomto případě by byla dle mého názoru náročná úprava infrastruktury (zastávky, točny) a samozřejmě také nákup vhodných autobusů. Myslím ale, že pokud by všechna zúčastněná města (obce) dotovala provoz v podle klíče na počet obyvatel (např. Lovosice cca 9.000 obyvatel x 350 Kč/obyvatel/rok) tak by náklady na provoz nemuseli být tak závratné. A zajisté by to uvítali i obyvatelé, že by mohli cestovat mezi městy za jeden tarif a bez nutnosti přestupu z MHD na vlakové/autobusové spoje a naopak. Proč mají fungovat dvě nefungující hromadné dopravy, když by mohla fungovat jedna. Všechno to má smysl jedině pokud lidé z individuální silniční dopravy přejdou na hromadnou a budou v ní mít důvěru, což nyní není, 3 spoje MHD o víkendu nikoho nezajímají.
trejbalik455
 
Příspěvky: 48
Registrován: 29 zář 2014 21:24
Bydliště: Kocanda

Re: MHD Litoměřice

Příspěvekod trejbalik455 » 08 led 2018 20:21

Petr Panaš píše:Provoz ze strany TSM je nereálný. Musely by se koupit autobusy (+ mít nějaký náhradní pro případ poruchy, údržby, atd.) a řidiče opět vč. možnosti zástupu. Provozování MHD je nyní stejně ztrátové a město tuto ztrátu platí. Výběr za jízdné není nijak významný. Možná do budoucna zapřemýšlet, zda nejít cestou Strakonic a nemít MHD zdarma. Uvidíme, jak to dopadne tam. http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... se-kritici


Děkuji za tento postřeh. Zajímavá reportáž.
trejbalik455
 
Příspěvky: 48
Registrován: 29 zář 2014 21:24
Bydliště: Kocanda

Re: MHD Litoměřice

Příspěvekod LTM 1994 » 08 led 2018 21:48

Ty autobusy stávajícího provozovatele mhd jsou v pekelnem stavu. Nejsem automechanik, ale není normální aby stojící autobus rozvibroval vše v okruhu 15 metrů
LTM 1994
 
Příspěvky: 219
Registrován: 02 úno 2017 16:36
Bydliště: Eastern Ltm

Re: MHD Litoměřice

Příspěvekod laik » 09 led 2018 18:28

Pozitivní návrh k jednání. Schéma MHD naplňující smysl předmětné přepravy. Obsluhované území a počet linek je možné přizpůsobit poptávce a penězům. Zachovat stávající vedení linek B a D je nesmysl a to z toho důvodu, že to je jízda okružní a časově zcela neopodstatněná. Je škoda, že to odpovědní doposud nechápou.
laik
 
Příspěvky: 90
Registrován: 03 dub 2015 14:42

Re: MHD Litoměřice

Příspěvekod Pavel 007 » 09 led 2018 19:12

laik píše:Pozitivní návrh k jednání. Schéma MHD naplňující smysl předmětné přepravy. Obsluhované území a počet linek je možné přizpůsobit poptávce a penězům. Zachovat stávající vedení linek B a D je nesmysl a to z toho důvodu, že to je jízda okružní a časově zcela neopodstatněná. Je škoda, že to odpovědní doposud nechápou.

Ano, rozumnější by bylo vedení linek "z místa A do místa B a zpět" oproti nynějšímu "z místa A do místa A přes místo B a zpět".
Stávající vedení, honosně řečeno, dvou linek (ale v podstatě jedné linky až na malé výjimky vedené protisměrně s druhou) je o ničem.
Jestliže se někdo potřebuje dostat odněkud někam, chce volit nejkratší trasu (nejkratší čas) s možným přestupem místo okružní jízdy.
Pavel 007
 
Příspěvky: 45
Registrován: 22 bře 2016 20:41

Re: MHD Litoměřice

Příspěvekod trejbalik455 » 10 led 2018 11:19

Naprosto souhlasím, to je také důvod, proč MHD není v Litoměřicích populární. Jezdí s ní minimum lidí, především důchodci a maminky s dětmi, kterým nevadí jet 45 minut po městě, když to ještě mají zadarmo (senioři). A jak jsem psal už v diskuzích, existuje spolehlivá hromadná doprava i mezi městy, které spolu sousedí viz. Most-Litvínov, Chomutov-Jirkov, Liberec-Jablonec, Zlín-Otrokovice, Pardubice-Lázně Bohdaneč,... Nevím, proč by to nešlo udělat v Litoměřicích, které spolu s ostatními městy tvoří aglomeraci 40 000 obyvatel. A pokud by lidem byla nabídnuta služba pravidelné dopravní obsluhy, pak by určitě využívána byla. Ale popravdě, kdo by jezdil autobusem například do Bohušovic, kde je o víkendech 2-hodinový interval. Věřím, že pokud by do těchto lokalit zajížděly spoje pravidelně, a to například v 20-30 minutových intervalech a to i o víkendy, tak by spousta lidí nechala auto doma a využila by hromadnou dopravu do zaměstnání, nákupy, ale i za zábavou.
trejbalik455
 
Příspěvky: 48
Registrován: 29 zář 2014 21:24
Bydliště: Kocanda

Re: MHD Litoměřice

Příspěvekod Adson z Melku » 10 led 2018 11:31

Dobrý den, naprosto nesouhlasím, jak správně píšete MHD je využívána především důchodci a rodiči s dětmi a tak to má být. Jsme malé město a pokud někdo spěchá má možnost využít TAXI. Už takto je MHD ztrátová a vy tady utopisticky básníte o víkendové dopravě v intervalu 20 - 30 minut? Neříkám, že současná MHD nejde vyladit, v zásadě však splňuje požadavky od ní očekávané.

Rozhodně jsem proti takovému rozsahu MHD a odmítám ho platit ze svých daní. Ovšem samozřejmě nic nebrání Trejbalíkovi v realizaci jeho myšlenek formou založení vlastní firmy a provozování litoměřické příměstské dopravy, pak by asi viděl, jaký je to ekonomický nesmysl.
Adson z Melku
 
Příspěvky: 189
Registrován: 22 říj 2013 11:46

Re: MHD Litoměřice

Příspěvekod trejbalik455 » 10 led 2018 13:10

Pane Adsone, pokud žijete v Litoměřicích, tak víte, jaká je dopravní situace. Plná parkoviště, hustá doprava na páteřních komunikacích.... A to díky tomu, že každý je pohodlný na to aby ušel půl kilometru pěšky a nemá jinou možnost než využít auto. A to máme autem do práce, z práce, pro děti do školy, na nákup,... Ve všech ostatních městech to funguje, že lidé se naučili jezdit dopravou, protože je doveze z bodu A do bodu B efektivně a rychle a mohou si vybrat čas odjezdu jelikož při krátkých intervalech není problém přijít na zastávku a vědět, že do několika minut "něco" pojede. V současné situaci tam může čekat třeba 2 hodiny a ono kolikrát ani to "něco" nepojede. A upřímně mě celkem překvapilo, že žijí v Litoměřicích lidé, co ani neví, že v Litoměřicích nějaká MHD je a to je špatně! A jak ve svém příspěvku píšete, že využívání MHD je pro důchodce a matky s dětmi a tak to má být, tak to nesouhlasím. MHD je pro všechny a až bude TAXI stát 18 korun jako stojí průměrná jízdenka na MHD tak potom ano, ale nevyřeší to problém ucpaného města. MHD je ztrátová, protože není efektivní. A pokud by se město mělo řídit každým člověkem tak se nezrealizuje nikdy nic! Každý má k něčemu výhrady, ale musí se přizpůsobit a nebo navrhnout jiné optimální řešení a to jsem z vašeho příspěvku nevyčetl.
trejbalik455
 
Příspěvky: 48
Registrován: 29 zář 2014 21:24
Bydliště: Kocanda

Re: MHD Litoměřice

Příspěvekod Adson z Melku » 10 led 2018 13:57

Pane Trejbalíku, jsem rodilý litoměřičák a již drahně let zde žiji.

Plná parkoviště a hustou dopravu na páteřních komunikacích rozhodně nevyřešíte intenzivnější MHD. Nechápu která všechna ostatní města máte na mysli, asi opravdu všechna, pak vězte že jsem se za svůj život naučil, že všechna rozhodně nejsou nikdy všechna, na věčné časy není nikdy na věčné časy atd. MHD v Litoměřicích nikdy nebude fungovat způsobem, který by se vám líbil, tzn cituji "je doveze z bodu A do bodu B efektivně a rychle a mohou si vybrat čas odjezdu jelikož při krátkých intervalech není problém přijít na zastávku a vědět, že do několika minut "něco" pojede.", jednoduše proto, že je to při počtu obyvatel a počtu potencionálních zákazníků neufinancovatelné!!! Dále rozporuji Vaše tvrzení, že MHD má být pro všechny, omlouvám se, ale mne tento socialistický styl myšlení je cizí. To už tady bylo a dopadlo to špatně. Taxi také nikdy nebude stát 18 korun jako jízdenka MHD jednoduše proto, protože je to jiný druh dopravy, komfortnější, rychlejší, individuální a ten je přesně určen pro ty lidi, kteří chtějí být po městě někde rychle, ti ostatní rádi počkají na lacinější, tím pádem levnější hromadnou dopravu.

Ještě k Vaší předposlední větě, město se doufám nikdy nebude řídit jedním člověkem, ale vždy by se mělo řídit zdravým rozumem a ekonomickými možnostmi, nikdy ne levičáckými bludy a sociálním inženýrstvím.

Pěkný den ...
Adson z Melku
 
Příspěvky: 189
Registrován: 22 říj 2013 11:46

Re: MHD Litoměřice

Příspěvekod LTM 1994 » 10 led 2018 16:09

Já si naopak myslím ,že zastávek je naopak nesmyslně moc .
Dám příklad : proč jsou v okruhu 50 metrů u hartexu 3 zastávky výstaviště,Timo a výstaviště 2 ?
Bohatě by stačila jedinná zastávka u toho Tima :-D
To samé v Pokraticích ,milion zastávek a k ničemu .
LTM 1994
 
Příspěvky: 219
Registrován: 02 úno 2017 16:36
Bydliště: Eastern Ltm

Re: MHD Litoměřice

Příspěvekod LTM 1994 » 10 led 2018 16:11

Řešení je menší počet zastávek s více strategickým rozmístěním.
LTM 1994
 
Příspěvky: 219
Registrován: 02 úno 2017 16:36
Bydliště: Eastern Ltm

Re: MHD Litoměřice

Příspěvekod ronyk » 10 led 2018 17:46

Můžete mi sdělit jak jste došli na průměrnou cenu 18 Kč ?
ronyk
 
Příspěvky: 496
Registrován: 23 kvě 2010 16:34

Re: MHD Litoměřice

Příspěvekod trejbalik455 » 10 led 2018 18:01

ronyk píše:Můžete mi sdělit jak jste došli na průměrnou cenu 18 Kč ?


V Litoměřicích je cena 10 Kč pokud se nemýlím, v Ústí je to tuším 18 - 21, v Děčíně 20, v Pardubicích 16 Kč.
trejbalik455
 
Příspěvky: 48
Registrován: 29 zář 2014 21:24
Bydliště: Kocanda

Re: MHD Litoměřice

Příspěvekod Pavel 007 » 10 led 2018 23:35

Pamatuji si velice dobře, jak bývavaly linky B a D vedeny dříve (mám ještě schované jř kdyby si už někdo nevzpomněl) s přestupní zastávkou "u závor" v Masarykově ulici (u tzv.Lidušky). Podle mně bylo tohle řešení lepší. Mělo to však smysl jen pár měsíců od zavedení, kdy se autobusy B a D křižovaly právě na této zastávce, tzn. že přestup byl reálný (tedy pokud při zpoždění na sebe ty spoje dejme tomu minutu čekaly, což tedy většinou bohužel nečekaly). Pak se upravil jízdní řád linky D tak, že už se autobusy na této zastávce nepotkávaly, což v podstatě úplně ztratilo smysl MHD s přestupní zastávkou. Navíc tenkrát bohužel nebylo možné s jednou jízdenkou přestoupit z "Béčka" na "Déčko" či opačně a cestující si při přestupu musel koupit novou jízdenku. Ale vedení tras tímto způsobem bylo, myslím si, určitě lepší - jen se to bohužel nikdy nedotáhlo do konce....
Pavel 007
 
Příspěvky: 45
Registrován: 22 bře 2016 20:41

Re: MHD Litoměřice

Příspěvekod Pavel 007 » 11 led 2018 00:38

Pavel 007 píše:Pamatuji si velice dobře, jak bývavaly linky B a D vedeny dříve (mám ještě schované jř kdyby si už někdo nevzpomněl) s přestupní zastávkou "u závor" v Masarykově ulici (u tzv.Lidušky). Podle mně bylo tohle řešení lepší. Mělo to však smysl jen pár měsíců od zavedení, kdy se autobusy B a D křižovaly právě na této zastávce, tzn. že přestup byl reálný (tedy pokud při zpoždění na sebe ty spoje dejme tomu minutu čekaly, což tedy většinou bohužel nečekaly). Pak se upravil jízdní řád linky D tak, že už se autobusy na této zastávce nepotkávaly, což v podstatě úplně ztratilo smysl MHD s přestupní zastávkou. Navíc tenkrát bohužel nebylo možné s jednou jízdenkou přestoupit z "Béčka" na "Déčko" či opačně a cestující si při přestupu musel koupit novou jízdenku. Ale vedení tras tímto způsobem bylo, myslím si, určitě lepší - jen se to bohužel nikdy nedotáhlo do konce....

....ještě dodatek - kdyby se bývaly tenkrát ještě přidaly zastávky "Palachova" a "Horní nádraží" tak by to nemělo už vůbec žádnou chybu. Podle mého názoru již dávno měla být obě vlaková nádraží propojena linkami MHD (tolik jen na závěr).
Pavel 007
 
Příspěvky: 45
Registrován: 22 bře 2016 20:41

Re: MHD Litoměřice

Příspěvekod laik » 11 led 2018 13:16

MHD by měla být pro obyvatele přínosem, ne ztrátou času. Funkční provoz nezajistí dvě protisměrné linky vedené okružním způsobem / B a D /. Zda je město velké, malé nebo menší nerozhoduje o funkčnosti MHD. Doprava má vyhovovat obyvatelům a to stávající ani návrh radnice neřeší. V řešení nehledejte politiku, ale výsledek. Pokud je MHD pozůstatek minulého režimu navrhuji obdobně redukovat železniční, autobusovou a leteckou přepravu. Vždyť přeprava pěšky, na kole případně lodí je rovněž přepravou. Je pouze otázkou jaké procento zaujímá u jednotlivých obyvatel. Pane Trejbalík Váš návrh je rozhodně k posouzení a zamyšlení. Pokud má někdo zájem na funkční MHD měl by s námětem pracovat.
laik
 
Příspěvky: 90
Registrován: 03 dub 2015 14:42

PředchozíDalší

Zpět na Doprava a komunikace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron