Stránka 1 z 5

MHD Litoměřice

PříspěvekNapsal: 06 pro 2014 16:08
od trejbalik455
Jak jste spokojení s MHD v Litoměřicích? Můj názor je takový, že jsou oblasti které nejsou MHD vůbec obsluhovány. A také moc nechápu, proč se města Litoměřické aglomerace (Lovosice, Terezín, Bohušovice a okolní obce) nedomluví a nevytvoří tady nějaké páteřní linky v pravidelných intervalech s výhodným tarifem. Více by to sjednotilo okolní města s Litoměřicemi.

Re: MHD Litoměřice

PříspěvekNapsal: 06 pro 2014 22:14
od dnn
s trasou MHD nejsem spokojený hned z několika důvodů, objíždí celé město a střed kolem horního nádraží naprosto vynechává a tím i jízda postrádá smysl, jelikož cesta od pošty ke kapličce trvá stejně dlouho, jako jít trasu pěšky. nevím, možná bych chtěl hodně, aby MHD i cestu urychlilo, ne jenom pomohlo důchodcům a maminkám s dětma v kočárkách. hlavní je, že se město neustálě ošívá, v mnoha směrech nadneseným, pojmenováním ,,Zdravé město'', což je podle mýho až ironie, když za kopcem máme Lovosice, Čížkovice a obecně ovzduší v Ltm je hned po uhelnym Mostě a chemickým Litvínovu nejhorší v rámci Čech. kupodivu mi i příde, že tohle v Ltm nikoho netrápí z obyvatel, ani radnice problém téměř neřeší, ta se pouze zmůže na prosby k obyvatelům abychom nejezdili tolik auty a přitom tu máme takto chabou dopravní obslužnost MHD.
..a jak zmiňujete, určitě by bylo dobré propojit města pravidelnějšími spoji a tím je ,,přiblížit'' k sobě.

Re: MHD Litoměřice

PříspěvekNapsal: 06 pro 2014 23:04
od Petr Panaš
Já oceňuji a využívám, že některé autobusové spoje z Prahy zajíždí až do Pokratic ke kapličce. Tudíž staví na autobusáku, u pošty a potom u kapličky. Ale hodila by se mě ještě jedna mezizastávka, třeba u pokratických závor. Co ale absolutně nechápu, že zastávky od Terezína včetně jsou pouze výstupní. Už jsem zažil, jak někteří lidé chtěli v Terezíně (kde jiní vystupovali) nastoupit a jet do Litoměřic. Měli však smůlu a byli odmítnuti.
Jinak já paradoxně více než MHD k jízdě po Litoměřicích využívám spoj Litoměřice x Mšené Lázně, a to když potřebuji k lokalitě u Intersparu. Staví totiž u kapličky, u Družby, pokratických závor. Horního nádraží, v Palachovce, bus. nádraží, Intersparu a potom jede dále.

Re: MHD Litoměřice

PříspěvekNapsal: 07 pro 2014 19:59
od trejbalik455
Mohu srovnávat třeba Děčín, kde je moje "druhé bydliště" že MHD zde funguje a na to že je to 2x větší město zde není tak velký provoz jako právě v Litoměřicích. Páteřní linky zde jezdí ve špičce již v 10 minutovém intervalu. Když si tak vezmu, neznám žádné příé autobusové spojení z Litoměřic do Lovosic. Sice je pravda, že vlak do Lovosic jezdí každou půlhodinu, ale pokud člověk bydlí ve vzdálenější části Lovosic, pak musí využít ČD a v některých případech i MHD a tím pádem platit 2xjízdné. Dalším problémem je Mírové náměstí, autobus do centra nezajíždí a pokud starší lidé kupříkladu z Pokratic potřebují do města, musí vystoupit na zastávce U Pošty a těch 300m jít pěšky, což je pro starší občany jistě obtížné. Dále musím souhlasit s "okružními linkami" které obsluhují pouze malou část města a spolehnout se na ní může málo cestujících. Dle mého názoru by bylo užitečné vytvořit trasy např.:Litoměřice-Lovosice, Litoměřice-Lovosice a několik linek přímo v Ltm popřípadě zapojit i okolní obce (Žalhostice, Žitenice,..) které by jezdili v jistém intervalu a cestující by nemusel "spěchat na svůj spoj". A pokud by se vyřešilo i jízdné, pak si myslím že by to bylo určitě plus pro všechny.

Re: MHD Litoměřice

PříspěvekNapsal: 07 pro 2014 20:57
od elixdragon
Nikdo z těch vesniček okolo nebude chtít přispět na linky, které by je spojovaly s městem a přes to vlak nepojede. Mají napjatý rozpočet a pokud by se mělo dotovat tak já jako obyvatel Litoměřic nehodlám přispívat na někoho, kdo žije mimo město, školu nebo zaměstnání to se zase nemůžete zlobit na mě.

Re: MHD Litoměřice

PříspěvekNapsal: 08 pro 2014 12:47
od Honzalt
Linku Litoměřice - Lovosice obsluhuje v cca hodinových intervalech autobusová linka 552651 s tím, že zajíždí až do Malých Žernosek. Problém ale vidím v neexistenci autobusového spojení o víkend...

Re: MHD Litoměřice

PříspěvekNapsal: 08 pro 2014 13:25
od trejbalik455
Ano, v hodinových intervalch, proto neznám nikoho kdo by do Lovosic jel autobusem. Když už tak jede vlakem ale hlavně především autem. Kdyby se dalo spolehnout na autobus a "pendloval" by třeba v 15-20 minutových intervalech tak věřím že by to našlo své uplatnění.

Re: MHD Litoměřice

PříspěvekNapsal: 26 pro 2014 21:23
od Akym
20 minutový interval na lince Ltm. - Lovosice není utopie; asi před 10 lety ještě realita. Pak kraj (pod vedením hejtmana J. Šulce) zamítl dotaci nerentabilních souběžných linek s vlaky ČD, a obslužnost M. Žernosek ponechal na obci samé, což si málokterý obecní rozpočet může dovolit.

Re: MHD Litoměřice

PříspěvekNapsal: 12 dub 2015 09:51
od ltm.citizen
Od Kapličky k Poště za půl hodiny? Je vidět, že Zdravé město Litoměřice berou MHD opravdu vážně. Je to jasný vzkaz, aby jste všichni začali chodit pěšky, nebo jezdili do centra autem. Nejlepší bude se městu kvůli provozu a jedovatému vzduchu úplně vyhnout.

Re: MHD Litoměřice

PříspěvekNapsal: 12 dub 2015 12:12
od dnn
pokud jedete opravdu MHD přes Cihelnu, tak je běžná praxe 20minut a teď s těma uzavírkama se 30minutám nedivím ..proto MHD nepoužívám

Re: MHD Litoměřice

PříspěvekNapsal: 25 zář 2017 17:07
od trejbalik455
Tak v pátek jsem v rámci dne mobility využil MHD zdarma, abych si udělal obrázek. A obrázek to není nikterak pěkný. Obdivuji řidiče autobusů městské hromadné dopravy. Po 10 letech provozu musí mít docela slušné svaly, protože nedělá nic jiného než točí volantem z ulice do ulice a práci mu neusnadňují ani zaparkované automobily podél ulic. A to se jedná o menší model autobusu. Ale zpátky k mému "výletu",který bych zhodnotil jako vyhlídková jízda po Litoměřicích. Nastupoval jsem u 6.ZŠ. Jelo se kolem městské nemocnice, po té autobus jel trasou Husova ulice, Nerudova, Nezvalova, kolem Penny marketu v Pokraticích ke kapličce a pak Masarykovou ulicí až k "velkému" přejezdu u ZUŠ - do té doby to bylo ještě docela dobré. Od teď nastalo mé zděšení: trasa dále vedla ulicí Štrusova až k Lidlu, ale hned zpátky ulicí 28.října a dále po ulici Seifertova až ke kasárnám pod Radobýlem a znovu kolem Lidlu. A to není vše. Dále se autobus vracel zpátky Štrusovou ulicí až k ZUŠ a Masarykovou ulicí na kruhák u kulturního domu. A aby toho nebylo málo, z kruháku se jelo přímo na Vojtěšské náměstí. No peklo jak pro řidiče, tak pro cestující. Cesta k poště, kde jsem vystupoval trvala nějakých 45 minut. Opravdu je tohle efektivní?
Pokud bych mohl něco navrhnout, tak rozhodně bych pořídil ještě menší autobusy (klidně velikosti dodávky), aby se opravdu dalo dostat všude a snížil bych interval. Dále bych udělal nové rozložení linek, aby pokryly celé město a neobjížděly celé město (pravdou je, že se chystají nové linky, které budou obsluhovat i centrum města, ale B a D dle mého názoru zůstanou nedotčené).

Závěrem snad říct, že takto se husté dopravy ve městě nezbavíme když nebude ve města fungovat rozumná hromadná doprava, kterou by využívala většina lidí a ne pouze "pár důchodců".

Re: MHD Litoměřice

PříspěvekNapsal: 26 zář 2017 07:01
od vodomerka
Typy autobusů jsou v Litoměřicích nejspíš na spoustu let zabetonované, stejně jako to, že budou nadále dieselové. V nejbližších letech i v Litoměřících zjistí, že přízemní ozón a dieselové motory spolu úzce souvisí. Jak tu pak budou řešit nápravu? Buď metodou mrtvého brouka nebo výpovědí smlouvy dopravci, včetně sankce za výpověď? Naopak by měl vzrůst počet najetých km, tedy snad konečně pořádná optimalizace tras a zastávek! + k tomu jako bonus občasný menší bus na vykrývání. Alespoň toto jsem pochytil v dopravní komisi a na zastupitelstvu.

Re: MHD Litoměřice

PříspěvekNapsal: 27 zář 2017 06:44
od vodomerka
Včerejší zážitek s okružní jízdou...

Chtěl jsem jet linkou D z autobusovýho nádraží do Michalovické ulice. Vím, že pěšky je to kousek, ale byl jsem prostě pohodlný a ochotný zaplatit 10 korun za okružní jízdu městem (40 minut).
Nicméně autobus se otočil u Severky a Michalovickou vynechal. Když jsem se ptal řidiče, jestli je to výjimka nebo je někde upozornění na výluku, dozvěděl jsem se, že informace o výluce, trvající někdy do listopadu, je vylepena NA ZASTÁVCE MICHALOVICKÁ. NIKDE jinde, natož na autobusovém nádraží...
Je to normální?
Kdybych byl návštěva z venkova, která veze příbuzným pod hřbitov vejce, tak je v tom autobuse rozdupu!

Re: MHD Litoměřice

PříspěvekNapsal: 27 zář 2017 08:45
od trejbalik455
A přesně to je jeden z důvodů proč MHD nemá v lidech důvěru...

Re: MHD Litoměřice

PříspěvekNapsal: 27 zář 2017 21:12
od LTM 1994
Je to tak . Mimo město jezdím autem a po městě pěšky protože za 40 minut od kaufu jsem na druhym konci mesta ,stejně jako bus :-D Jinak ten nápad na takové bus-dodávky je super ,myslím že by to bylo win-win pro všechny .

Re: MHD Litoměřice

PříspěvekNapsal: 28 zář 2017 16:34
od laik
Představa o fungování MHD je v Litoměřicích zcela zcestná. MHD = městská hromadná doprava, představa, že ji bude zajišťovat mikrobus je nepochopením smyslu MHD. K dopravě jednotlivců a menších skupin slouží TAXI případně smluvně objednané dopravy mezi konkrétním subjektem a dopravcem. Obdobně není možné, aby MHD zajížděla do každé ulice, ke každému obchodu, ke každému kulturnímu místu. Prioritou musí být spojení významných bodů a to ne jednou linkou, ale systémem přestupních bodů a navazujících spojů. Frekvence spojů musí reflektovat charakter městské dopravy tj. pravidelnost v určitých časových pásmech. Za uvedené situace nemusí nikdo řešit návaznost na ostatní druhy dopravy a to z toho důvodu, že četnost spojů umožňuje automatickou možnost navázání na ostatní dopravce. Pro funkční MHD v Litoměřicích je nutné oslovit skutečné odborníky případně využít zkušeností z jiných srovnatelných měst. Jako příklad možných řešení může posloužit trasa linky 638 Litoměřice-Pokratice - Mšené Lázně bez ohledu na skutečnost, že není linkou MHD. Spojuje konec Litoměřic /Pokratice/ - obě vlaková nádraží - střed města - chybí zastávka u okresního soudu - autobusové nádraží - obchodní centrum - dále navazuje na příměstské aglomerace Terezín - Bohušovice n/O a obsluhuje další praktický železniční bod /Bohušovice n/O. Za situace, kdy frekvence bude častější cca 20 min / nyní ve všední den 60 min / případně pouze v katastru Litoměřic je optimálním řešením jednoho směru. Podobně řešit další dvě linky ve městě je návod na řešení. Za situace funkční MHD je možné řadu linek meziměstských ukončit a započít na autobusovém nádraží k tomu účelu vybudovaném. V žádné větším městě se bez přestupů neobejdete, meziměstské linky nejsou konkurentem MHD a nikdo neřeší přímou vlakovou návaznost. To neznamená, že nelze některé časy vhodně harmonizovat. Potom nebude cesta MHD bezdůvodně dlouhá, nesmyslná a zcela nelogická. Stávající litoměřická MHD je toho ukázkou. A to, že je relativně levná neznamená, že je funkční. Z veřejně dostupných informací nabývám dojmu, že ani případný nový model není správným řešením, ale pouze reaguje na jednotlivosti při zohlednění zájmů malých skupin zákazníků. Zachování stávajících tras B a D v protisměrném provozu při obdobném vedení linek je toho důkazem. Smyslem MHD je oslovení většiny obyvatel města bez ohledu na věk a sociální postavení a to dokáže pouze funkční systém respektive systém přibližující se praktickým potřebám obyvatel. Že uvedený systém nebude stoprocentně vyhovovat každému je potřebné vnímat jako realitu.

Re: MHD Litoměřice

PříspěvekNapsal: 02 říj 2017 14:42
od trejbalik455
Souhlasím s laikem. Litoměřice, včetně aglomerace (Lovosice, Terezín, Bohušovice) čítá více než 40 000 obyvatel. Tím se srovnáváme s městy jako Česká Lípa, Třebíč, Tábor aj. kde systém přestupních linek funguje. Za mě bych na vzájemné dohodě a spolufinancování navrhoval propojit městskou hromadnou dopravou právě tyto města a to v pravidelných intervalech (ona cesta z Litoměřic do Lovosic přes Terezín, Keblice trvá kolem půl hodiny a přímý spoj jezdí kolikrát jednou za dvě hodiny - což není ideál). Sice vlak mezi Litoměřicemi a Lovosicemi jezdí poměrně často, ale pro starší lidi a rodiny s dětmi je to cesta na nádraží (BUS), cesta vlakem a cesta po Lovosicích (BUS) což je časově nevýhodné. Můžeme si vzít příklad z měst Liberec-Jablonec, Most-Litvínov, Chomutov-Jirkov, Zlín-Otrokovice,.. a mohl bych jmenovat dále, kde MHD funguje naprosto běžně a lidé jsou na ní naučení, protože vědí, že cesta bude přímá (bez zajíždění), nemusejí nutně pospíchat na určitý spoj a dostanou se (byť s přestupem) odkudkoliv kamkoliv. Znát je to také na silnici. Je rozdíl, když 30 lidí pojede jedním autobusem než když těch 30 lidí pojede každý svým autem. Vím, že Litoměřice nemají vytvořenou dopravní infrastrukturu, ale při zapojení okolních měst by vznikly ("dlouhé linky") a dopravu mezi městy formou MHD by uvítalo mnoho lidí dojíždějící za prací, do škol, k lékaři, za kulturou, za nákupy, úřady,... .V současné době o víkendu jede poslední autobusový spoj z Litoměřic do Bohušovic v 19:44 a po tom nic!! Přes den ta dostupnost není o nic lepší (dva dopravci jedoucí téměř ve stejný čas + - a po té 2 hodiny nic).

Re: MHD Litoměřice

PříspěvekNapsal: 04 lis 2017 07:24
od ronyk
Po přečtení tohoto článku https://litomericky.denik.cz/zpravy_reg ... 71103.html
mě napadlo několik věcí. Město má snahu dostat lidi na kola, do MHD, nebo na nohy. Ale co udělalo pro cyklisty? Masaryčka je pro cyklistu životu nebezpečná, ani náznak nějakého opatření a to je hlavní spojnice z Pokratic. Z města jsem radši jezdil Palachovou, co udělali při renovaci pro cyklisty. Zase nic, akorát budou jezdit auta rychleji a nebezpečněji, padesátku nikdo neřeší. Cyklověž? Už to vidím, jak cyklista v drahých cyklobotách jde pěšky do města, to by musel mít přezuvky, nebo být na hlavu padlý. A jezdit MHD, vyhlídková cesta po městě nikoho nebaví, jsem z Pokratic dole dřív pěšky.Jistě mají za cíl dostat lidi na nohy, ale každý nemůže a bohužel čas se stal naším otrokářem.

Re: MHD Litoměřice

PříspěvekNapsal: 04 lis 2017 10:40
od Jaroslav Tvrdik
ronyk píše:Po přečtení tohoto článku https://litomericky.denik.cz/zpravy_reg ... 71103.html
mě napadlo několik věcí. Město má snahu dostat lidi na kola, do MHD, nebo na nohy. Ale co udělalo pro cyklisty? Masaryčka je pro cyklistu životu nebezpečná, ani náznak nějakého opatření a to je hlavní spojnice z Pokratic. Z města jsem radši jezdil Palachovou, co udělali při renovaci pro cyklisty. Zase nic, akorát budou jezdit auta rychleji a nebezpečněji, padesátku nikdo neřeší. Cyklověž? Už to vidím, jak cyklista v drahých cyklobotách jde pěšky do města, to by musel mít přezuvky, nebo být na hlavu padlý. A jezdit MHD, vyhlídková cesta po městě nikoho nebaví, jsem z Pokratic dole dřív pěšky.Jistě mají za cíl dostat lidi na nohy, ale každý nemůže a bohužel čas se stal naším otrokářem.


Jaroslav Tvrdík-Komentář k článku, který jsem dnes zveřejnil na FB ve skupině Cyklo&Eko město Litoměřice:
Situace jasná už před deseti lety i bez drahého průzkumu. Jenom kdyby vedení radnice reflektovalo více zájem občanů a požadavky turistů, než jenom zaměstnanců radnice. Je zvláštní, jak radnice myslí na blaho úředníků. Elektromobilitu, kterou se tak radnice chlubí řeší nákupem elektromobilů za miliony pro vedoucí úředníky radnice. A když chce radnice, aby úředníci jezdili do práce na kole, tak jim hodlá vybudovat na radnici extra šatny a sprchy. Všechno by bylo vpořádku, kdyby radnice udělala alespoň něco pro zvýšení bezpečí svých občanů jezdících na kole po Litoměřicích. V pondělí se otevírá nově zrekonstruovaná Palachova ulice za desítky milionů. Pro cyklisty opět vůbec nic! Připomínám, že v minulých komunálních volbách mělo hnutí ANO 2011 ve svém programu výstavbu tkz. Babinského stezky vedoucí ze severu města bezpečnou zelenou trasou okolo pokratického potoka až na náměstí. Bohužel dnešní účelová koalice na radnici nemá na řešení cyklodopravy žádný zájem a stále řeší problém parkování v centru města výstavbou dalších nových parkovacích stání pro auta. Problém automobilové dopravy v Litoměřicích se bohužel jenom navyšuje, přestože nejsme tranzitní město a většina dopravy je pouze místní. Právě pro místní dopravu je ideálním řešením cyklistická doprava po městě v kombinaci s dobře nastaveným systémem MHD. Jenom to musí vedení radnice pochopit a aktivně podporovat. Docela by mě zajímaly konkrétní výsledky práce manažera mobility, který je zaměstnancem litoměřické radnice.

Re: MHD Litoměřice

PříspěvekNapsal: 05 lis 2017 21:01
od LTM 1994
Nesouhlasím s tím ,že nejsme tranzitním městem( Tyršův most - konec Českolipské ul. je silnice 1.třídy )
Logicky tím trpí i navazující ulice .