Re: Privatizace městské nemocnice v Litoměřicích
Napsal: 03 dub 2018 09:27
Tak jsem se konečně dočkal odpovědi na moji žádost o informace a dokumenty k pronájmu nemocnice.
To, že většina vyžádaných informací a dokumentů chybí už asi nikoho nepřekvapí. Docela se však divím, že se místostarosta Grund snížil k podepsání slohového cvičení Rathova žáka, které by podprůměrný student stihnul připravit maximálně za hodinu, zatímco špičkově placený manažer a předseda statutárního orgánu společnosti města to nezvládnul ani v zákonem stanovené 30-denní lhůtě. O kvalitě jeho odpovědí nechť si udělá obrázek každý sám.
Střípky z odpovědí:
- Zcela chybí důvodová zpráva, která by zhodnotila přínosy a rizika převodu provozování nemocnice na soukromý subjekt; odůvodnila, proč je tento krok nezbytný či pozitivní pro město a jeho občany; a stanovila opatření, kterými budou související rizika minimalizována či zcela eliminována. Namísto věcné odpovědi jsem se od členů ČSSD a ODS dozvěděl, že za problémy nemocnice v Litoměřicích nese odpovědnost hnutí ANO, nejspíše proto, že má už 3 měsíce ministra zdravotnictví
- Pozitivní by mohlo být ujištění, že by nemělo dojít k omezení kvality a rozsahu poskytovaných zdravotnických služeb, jenom se trošku bojím té formulace "nepředpokládáme, že dojde k situaci, kdy bude reprofilován rozsah spektra zdravotních služeb"
- Vedení města a nemocnice nechtělo diskriminovat zájemce příliš vysokým minimálním nájemným a výší investic. Přitom si asi neuvědomili, že zájemce diskriminují mnohem více požadavkem na provozování 3 nemocnic s minimálně 560 lůžky, který nesplňoval ani největší provozovatel nemocnic v celém Ústeckém kraji, společnost Krajská zdravotní, a.s. Dočkali jsme se potvrzení, že tyto podmínky se změní, ale konkrétní aktualizované znění podmínek stále chybí (aby do nich nemohl nikdo znovu kecat?).
- Stále se nám snaží namluvit, že nemocnice nemá přebytečné finanční prostředky, ačkoli měla ke konci roku na účtu pravděpodobně kolem 170 milionů korun, závazky byly cca na úrovni pohledávek a i znalecký ústav napsal ve svém posudku „na základě analýz jsme odhadli hodnotu nadměrné hotovosti obchodního závodu na 110 mil.Kč“. Protože jsme se nedozvěděli nic konkrétního ani k plánovanému fungování Nemocnice Litoměřice, a.s. po propachtování nemocnice, tak je namístě otázka kde tyto peníze nakonec skončí. Deklarovaná úhrada závazků nemocnice vůči dodavatelům a zaměstnancům je totiž několikanásobně nižší a uhradí je příjmy z pohledávek.
- A to nejdůležitější na závěr: stále není jasné kdo zaplatí rekonstrukci chátrajícíh budov nemocnice, zda tzv. silný strategický partner a nebo město jako vlastník nemovitostí. Pronajme vedení města nemocnici i pokud by město ze svého vlastního rozpočtu muselo financovat potřebné investice, zatímco zisky z provozu nemocnice bude inkasovat soukromý provozovatel???
Další podrobnosti najdou zájemci v připojeném vyjádření a opakované žádosti o poskytnutí vyžádaných informací a dokumentů. Doufejme, že vedení města a nemocnice nemají co skrývat a napotřetí už konečně vše poskytnou v souladu se zákonem o obcích.
Petr Urbánek
To, že většina vyžádaných informací a dokumentů chybí už asi nikoho nepřekvapí. Docela se však divím, že se místostarosta Grund snížil k podepsání slohového cvičení Rathova žáka, které by podprůměrný student stihnul připravit maximálně za hodinu, zatímco špičkově placený manažer a předseda statutárního orgánu společnosti města to nezvládnul ani v zákonem stanovené 30-denní lhůtě. O kvalitě jeho odpovědí nechť si udělá obrázek každý sám.
Střípky z odpovědí:
- Zcela chybí důvodová zpráva, která by zhodnotila přínosy a rizika převodu provozování nemocnice na soukromý subjekt; odůvodnila, proč je tento krok nezbytný či pozitivní pro město a jeho občany; a stanovila opatření, kterými budou související rizika minimalizována či zcela eliminována. Namísto věcné odpovědi jsem se od členů ČSSD a ODS dozvěděl, že za problémy nemocnice v Litoměřicích nese odpovědnost hnutí ANO, nejspíše proto, že má už 3 měsíce ministra zdravotnictví
- Pozitivní by mohlo být ujištění, že by nemělo dojít k omezení kvality a rozsahu poskytovaných zdravotnických služeb, jenom se trošku bojím té formulace "nepředpokládáme, že dojde k situaci, kdy bude reprofilován rozsah spektra zdravotních služeb"
- Vedení města a nemocnice nechtělo diskriminovat zájemce příliš vysokým minimálním nájemným a výší investic. Přitom si asi neuvědomili, že zájemce diskriminují mnohem více požadavkem na provozování 3 nemocnic s minimálně 560 lůžky, který nesplňoval ani největší provozovatel nemocnic v celém Ústeckém kraji, společnost Krajská zdravotní, a.s. Dočkali jsme se potvrzení, že tyto podmínky se změní, ale konkrétní aktualizované znění podmínek stále chybí (aby do nich nemohl nikdo znovu kecat?).
- Stále se nám snaží namluvit, že nemocnice nemá přebytečné finanční prostředky, ačkoli měla ke konci roku na účtu pravděpodobně kolem 170 milionů korun, závazky byly cca na úrovni pohledávek a i znalecký ústav napsal ve svém posudku „na základě analýz jsme odhadli hodnotu nadměrné hotovosti obchodního závodu na 110 mil.Kč“. Protože jsme se nedozvěděli nic konkrétního ani k plánovanému fungování Nemocnice Litoměřice, a.s. po propachtování nemocnice, tak je namístě otázka kde tyto peníze nakonec skončí. Deklarovaná úhrada závazků nemocnice vůči dodavatelům a zaměstnancům je totiž několikanásobně nižší a uhradí je příjmy z pohledávek.
- A to nejdůležitější na závěr: stále není jasné kdo zaplatí rekonstrukci chátrajícíh budov nemocnice, zda tzv. silný strategický partner a nebo město jako vlastník nemovitostí. Pronajme vedení města nemocnici i pokud by město ze svého vlastního rozpočtu muselo financovat potřebné investice, zatímco zisky z provozu nemocnice bude inkasovat soukromý provozovatel???
Další podrobnosti najdou zájemci v připojeném vyjádření a opakované žádosti o poskytnutí vyžádaných informací a dokumentů. Doufejme, že vedení města a nemocnice nemají co skrývat a napotřetí už konečně vše poskytnou v souladu se zákonem o obcích.
Petr Urbánek