No, ono to je složité. Zastupitelstvo (což je nejvyšší orgán obce) schválilo text smlouvy, která řešila nájem a licenční podmínky k ochranným známkám Zahrady Čech. Následně rada města schválila 2 dodatky smlouvy. Není rozpor, že pokud něco schválilo zastupitelstvo (právě ten nejvyšší orgán), tak to nemůže dodatkem měnit rada města - nižší orgán. Pak je ale už rozdílný názor, neboť v zákoně o obcích je vyhrazená pravomoc rady města schvalovat nájemní smlouvy (jako méně důležité než prodeje, proto je to svěřeno radě). Zde jedni právníci tvrdí (vč. ministerstva vnitra), že v těchto případech má rada města pravomoc zasahovat do smluv nájemních (byť schválených zastupitelstvem) neboť je to její vyhrazená pravomoc, druzí říkají, že to je v rozporu s ústavním pořádkem a nelze to. Ale i vnitro konstatovalo, že rada města minimálně překročila svou pravomoc tím, že dodatky řešily i vztahy licenční a nejenom nájemní, ovšem pouze v rozsahu k licenci. To bylo radnici vnitrem vytknuto jako porušení zákona (a následně rada města svá předchozí rozhodnutí ve vztahu k licenci zrušila a ve vztahu k nájmu zachovala). Tak nevím, zda se v tom čtenář neztratil
A aby to bylo ještě složitější, tak já tvrdím, že oba dodatky smluv jsou neplatné, neboť je radnice nezveřejnila na úřední desce jako záměr změny nájemních vztahů. To přiznala v odpovědi na mou interpelaci. Radnice se snaží tvrdit, že povinnost zveřejnění neměla, neboť změny v dodatcích byly naprosto nepodstatné. Já tvrdím, že to je hloupost. Že nájemce nemusí postavit nové pavilony, investovat do areálu výstaviště, oproti původní smlouvě nemusí platit opravy a investice do 1 milionu Kč atd., to skutečně nejsou nepodstatné změny. Uf, a končím